Snart är det dags !

Spänningen stiger, klumpen i magen växer lite för varje timma. I morgon börjar resan och tävlingen mot hepatiten för Daniels del. Jag vet inte riktigt varför jag är nervös de borde vara han som går på nålar. Men jag tycker det ska bli jävligt intressant. I morgon får Daniel sin första spruta och om en vecka ska prover tas och sen utifrån vad det resultatet visar så vet vi oxå hur lång tid behandlingen ska pågå. 

Min utmaning i detta är att inte falla tillbaka till att bli extremt medberoende i Daniels mående, många säger "tänkt inte på att han kommer må dåligt, tänk på att han kommer må bra ". Jag försöker tänka så, och även om han kommer må bra kommer jag hela tiden undra hur han kommer må dagen efter .. Sån är ju jag. Jag vill alltid vara förberedd på allt som kan bli jobbigt. Om de blir att han de första 3 veckorna kommer att må dåligt så är risken för mig väldigt stor att jag börjar sakta upp mitt liv å underlätta allt i Daniels liv. Daniel brukar vara den första som uppmärksammar mitt beteende å sen mina vänner och jag har bett alla att dra upp mig om de märker att ja sjunker. Att vara medberoende är inte något man ser själv förrän efteråt och jag vet ju att de är ett problem som kan ligga lite för nära många gånger .. Men som sagt, jag ska göra allt för att dessa månader ska bli så bra som möjligt utan att förlora mig själv :) det låter ju bra iaf :). 

I morgon kväll kommer Daniels bror Viktor hit! Det ska bli trevligt, dom kommer väl sitta å spela tv-spel hela kvällen om ja känner dom :)  

Dags att försöka koppla av !

//E 



daniel
2014-01-30 @ 21:46:09

Älskling allt löser sig kanske är lite nervös jag med men de blir bra detta;)♥ sitta och spela ? Vad menar du nu?;))




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0