Upp och ner , ner och upp!

Nu tycker jag att det var dags att lämna ett spår efter Sig här, de va ju ett tag sen. Men jag tycker inte om att skriva dessa tråkiga vardags inlägg, vill ju mer skriva sånt som kan ge er lite tankar eller så ett frö hos er . Men detta kommer bli ett blandat vardags inlägg ;) 

Vi börjar med skolan och praktiken :  kommer knappt ihåg va ja skrev sist osv och är för lat för att titta tillbaka :) haha!  Jag klarade min sista tenta, en klapp på axeln till mig som klarat ett mål ja satte upp i början, att aldrig få en omtenta! Jävligt bra gjort av mig! Praktiken började förra veckan, det blev en mjukstart för mig kan man säga, måndagen fick jag följa med personalgruppen på föreläsning i Gbg, jävligt intressant . De handlade om lågaffektivt bemötande och till alla er som ska jobba med människor med speciella behov eller inom pedagogik över huvudtaget bör googla på detta å läsa! Jag lärde mig enorm mycket på de 3 timmar som föreläsningen höll på! 
Sen skulle veckan på praktiken fortsatt på onsdagen men tyvärr blev Julia sjuk och eftersom Daniel fått diskbråck i ryggen så ville ja inte lämna honom med de ansvaret, så jag gjorde min första riktiga dag igår, och till en början var ja skit nervös såklart! Man oroar sig ju för att inte bli välkomnad av ungdomarna osv men det gick jätte bra! I går kväll när jag åkte hem kände jag hur nöjd ja var med mig själv ! Är inte det en helt underbar känsla! :)  har en fantastisk handledare och hela verksamheten verkar än sålänge toppen.  Och jag känner mig välkommen och verkligen som en i gänget! Rolig känsla! I dag var jag med på personalmötet , å vet ni, känslan jag hade igår måste varit förtjänat då jag i dag fick veta att bara efter en dag kan de nu säga att de gärna vill ha mig där i sommar ! Kul va :) nu ska gärna allt dessa veckor rulla på såhär så det inte ändras ! :) isf har ja två jobb denna sommar eftersom jag har på restaurangen oxå ! :) kan ju behövas då vi inte riktigt vet hur Daniels sommar blir med jobb osv.  Dessa 11 veckor som är kvar kommer bli toppen! 

Vardagen :  aa allt flyter på, Daniels behandling fortsätter och biverkningarna är desamma, trötthet och ett humör med toppar och dalar !  Dock har ju Daniel problem med ryggen som jag nämnt tidigare och detta har nu slagit till igen. Inte Lika hårt som förra året men ändå tillräckligt för att han ska få svårt att göra saker, detta påverkar såklart humöret ännu mer !  

Julia är inne i en period av något slag, hon är trött hela tiden och vill gå å lägga sig å sova tidigt, vanligtvis är hon ett kvällsbarn som har mest energi på kvällarna. Men hon verkar ändå få sin sömn som hon ska så de e nog bara en period av något slag! Hennes värsta trots börjar gå över ! ÄNTLIGEN :)  nu är vi inne i fråga perioden. Så hela tiden - mamma jag vill fråga en sak, mamma jag har tre frågor , mamma varför gör man så, varför regnar det osv! Och när man säger svaret glömmer hon de lika fort och frågar samma igen! Men de e så kul att se dessa olika faser hon går igenom och hur hon växer ! :) 

Mitt måeende :  jag mår helt okej, men lite kaos i huvudet då jag känner att de är så mycket ja ska ha koll på, allt nytt på praktiken, Julia, dagis vill ha sommar schema , hemmet förfaller en del nu då ja saknar energi till att gå å städa, jag hade verkligen behövt att ägna en hel dag att bara tvätta typ! Hatar denna röra som är här hemma å får ännu med panik över att jag inte vet när tiden finns att städa ordentligt! Behöver göra en grovstädning!  

Vissa dagar går upp och vissa ner, de finns de dagar som de känns som att jag och Daniel går runt och undviker varandra, Daniel stänger in sig i sovrummet å ja i tvrummet, väldigt lite ögonkontakt å väldigt lite ord mellan oss, dessa dagar är de dagar då jag måste tänka extra mycket att detta bara är en period just nu, men de e oxå dessa dagar som dessa 12 veckor av behandling känns förbannat långa! De ända vi säger till varandra är när ja frågar Daniel om något är fel, om ja gjort något eller om ja kan göra något för att de ska bli bätte . Och jag vet att de e viktigt att Daniel får ha sina dagar då han går in i sig själv p bara får vara låg men på  mig tär de otroligt mycket , det hör såklart ihop med mitt bekräftelsebehov ! , vilket oxå har blivit mycket bättre ! Men aa , dessa dagar känns väldig tunga !  Låt dessa veckor som är kvar gå fort för jag börjar verkligen sakna min Daniel som bemöter mig med ett leende fast att ja kommer hem å är trött/ stressad/ sur! Det är okej och sakna tycker jag, jag saknar även att få en ordentlig kram med orden : hur mår du hjärtat , typ en öppning till att prata om allt mellan himel och jord, viktigt och oviktiga saker. Men jag vet ju att vi kommer dit snart så kanske ska byt ordet saknar till längtar ?!

Jag har börjat sova dåligt oxå, vaknar massa gånger per natt, vilket leder till huvudvärk varje dag å i dag när ja kom hem från praktiken fick ja för första gången på länge gå å lägga mig tack vare den, kände hur de va på väg mot migrän, ni vet när man märker att de svartnar på sidorna i ögonen, när huvudvärken framkallar illa måeende osv, efter att ja sov i typ 1 timma var de bättre men fortfarande har ja ett tryck i huvudet. När ja sover för lite får jag oxå näsblod ofta , bara huxflux så börjar ja blöda. Önskar ja kunde säga att jag ska sova i helgen när ja är barnledig men så är inte fallet då Nike ska ställas ut på lördag i Malmö och vi måste då köra här ifrån typ 4 på morgonen ! Å på lördag kväll åker vi nog till påryd å då kan ja ju inte sova bort hela söndagen, då vill ja ju umgås med Daniels familj :) 

Detta blev ett inlägg om lite allt möjligt , nu ska ja försöka få några sammanhängande timmars sömn, iaf 2 innan de e dags att vakna ! 
Hoppas ni alla mår bra :) 

//E 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0